Počet postav
Elf (10)
Bílý mág (6)
Rituální mág (12)
Vlkodlak (19)
Upír (17)
Temný elf (4)
online
0 online postavy
Přehled itemů
Obecné
Předměty neboli itemy se přímo podílejí na vybavení hráčské postavy. Meče, brnění, lektvary, či dokonce zvířata. Co má postava u sebe? Nese brnění, prostý šat, meč, nebo kuši? Na Famyoku bohužel není možné si vytvářet zbraně nebo brnění dle vlastních představ. Na druhou stranu, z předmětů je zde opravdu široký výběr. Hráč také může navrhnout některé předměty vlastní – když bude nápad dobrý, onen předmět se ve hře jistě objeví.
Obecne: (Klikni)
Typy předmětů: (Klikni)
Získání předmětů: (Klikni)
Pravidla týkající se předmětů
Není možné nosit stejné části oblečení či zbroje vícekrát najednou. Postava opravdu nemůže mít na sobě čtyři různé pásky, dva pláště a každou rukavici nebo botu jinou. Toto je povoleno pouze v případě, že z toho postava nezíská žádné bonusy.
Ne všechny předměty postava musí nosit u sebe. Každý má domov, skrýš či pronajatý pokoj v hostinci. Rozděluje se tak inventář a osobní inventář – zatímco inventář obsahuje veškeré vlastněné předměty, osobní inventář je pouze to, co si postava bere s sebou. Dbejte na logiku – nikdo patrně nebude tahat tři různá brnění a patero seker.
Inventář, který postava herně využívá, musí být stejný jako inventář, který má postava aktuálně u sebe. Je herně zakázáno si během hry měnit předměty, pokud to není herně odůvodněné.
Není možné předměty krást jiným postavám bez svolení druhého hráče. Respektive k loupeži může dojít, zůstane-li ale předmět zloději, záleží na hráči okradené postavy nebo na adminovi - pokud nebude jeden z nich s krádeží souhlasit, předmět musí být postavě opět herně navrácen. Je možné ale předměty darovat. Při darování předmětů se ale musí postavy znát a mít k obdarování herní důvod z hlediska zachování křišťálové stěny.
Kvalita předmětů
Ovlivňuje cenu, rozšířenost i dostupnost. Předměty špatné kvality mohou být lehce zničeny, zatímco předměty kvality unikátní nesou často silné a jedinečné vlastnosti. Ne vždy ale kvalita znamená využitelnost a sílu. Žádaných efektů může mnohdy postava dosáhnout i předmětem běžným.
Vzhled předmětů
Obrázky u předmětů jsou pouze orientační a hráč si je může přizpůsobit. Ať už barvou či zdobením. Nemůže se měnit jediné, a to je funkce. Z lehké kožené zbroje sotva bude kovové pevné brnění a z rapíru obouruční meč.
Jednorázové předměty
Ne všechny předměty jsou trvalé a nelze je tak využívat stále. Lektvary, jídlo, pasti, orby či granulové perly jsou klasickým příkladem. Pokud je herně tento předmět využit, měl by z inventáře zmizet. Je třeba tedy kliknout na ikonku u předmětu „použít“, čímž se předmět spotřebuje. Pokud si nejste jistí, zdali se tento předmět při použití zničí, nebojte se někoho zeptat. Hráč, který využívá jednorázové předměty opakovaně bez jejich spotřebování, může být herně penalizován! Je tak vhodné, aby ostatní hráči smazání předmětu připomněli, pokud k tomu nedošlo. Zapomenout nakonec může každý.
Setové předměty
Některé předměty nesou bonus pouze v případě, že postava nese více jednotlivých částí tvořících celek. Nejčastěji se jedná o zbroj či oděv. Není nutné dodržet vždy celý set – k dosažení bonusů stačí i méně částí. Hráč tak může kombinovat inventář s jinými předměty či dalšími sety (není-li to v rozporu s pravidly).
Magické předměty
Předměty, které nesou neobvyklou schopnost. Magický meč tak může svítit, magické boty zase nemusejí zanechávat stopy. Na magické předměty se nevztahuje pravidlo magie a jejich využívání nestojí žádnou energii nositele. Jsou ale situace, kdy jsou magické předměty nefunkční – a to v nemagických zónách či při novu. V tu chvíli nabírají vlastnosti klasických předmětů.
Technické předměty
Tyto předměty slouží pouze pro lidi. V rukou jiné rasy se technické předměty stávají nefunkční, rozpadají se, či dokonce mohou explodovat. Není tedy možné, aby je krom člověka někdo vlastnil, či dokonce využíval. Může se stát, že technické předměty mohou selhat nebo vůbec nefungovat. Toto se stává nejčastěji během úplňku, kdy je magie v okolí nejsilnější.
Černý kov
Speciálně upravený kov tmavé barvy sloužící k zeslabení magie a to ve všech směrech. Magie jedince zasaženého černým kovem je náročnější vyvolat – stojí totiž dvojnásobek energie. Tento efekt potrvá po dobu tří příspěvků. Kouzla mají často zeslabený efekt nebo trvá déle je vyvolat. Aktivní prokletí či požehnání během této doby zcela ztrácí účinek. Pokud přijde černý kov do kontaktu s magickým nebo očarovaným předmětem, zcela ruší jeho vlastnosti – a to po celou dobu doteku (neplatí pro artefakty). Na předměty z černého kovu není možné aplikovat jakoukoliv magii či je uchovávat v magických předmětech.
Stříbro
Vzácný kov používaný při boji s vlkodlaky. Zranění způsobená stříbrem se u vlkodlaků velmi špatně hojí a jsou pro ně extrémně bolestivá. Stříbro také může lehce projít jejich pevnou kůží a to i v případě, že se jedná o primitivní zbraň. Pouhé přiložení způsobuje popálení, jako by šlo o rozžhavený kov. Krom toho zastavuje regeneraci zranění a snižuje jeho fyzickou sílu o 50 % po dobu tří příspěvků. Vlkodlaci mohou reagovat už na pouhou přítomnost stříbra – reakce jsou ale různé. Může se objevit migréna, bolest zubů i prudká změna emocí. Díky své měkkosti se stříbro ale nehodí k běžnému používání, neboť předměty z něj vyrobené mohou být lehce zničeny.
Posvěcené předměty
Vysvěceny v klášterech, nesou často prvky Quentismu. Je zřejmé, že tyto předměty jsou určeny pro boj proti upírům – jejich účinek je podobný, jako je pro vlkodlaky stříbro. Zranění způsobené posvěcenou zbraní se těžce hojí a jsou velmi bolestivá. Pouhé přiložení způsobuje popálení, jako by šlo o rozžhavený kov. Pouhý kontakt nejen zastavuje regeneraci po dobu pěti příspěvků, ale také z upíra vysaje část energie. Čím déle je upír v kontaktu s posvěceným předmětem, tím více energie mu zmizí a to až do té úrovně, kdy nemůže využívat žádnou svoji schopnost či magii.
Stříbro
Vzácný kov používaný při boji s vlkodlaky. Zranění způsobená stříbrem se u vlkodlaků velmi špatně hojí a jsou pro ně extrémně bolestivá. Stříbro také může lehce projít jejich pevnou kůží a to i v případě, že se jedná o primitivní zbraň. Pouhé přiložení způsobuje popálení, jako by šlo o rozžhavený kov. Krom toho zastavuje regeneraci zranění a snižuje jeho fyzickou sílu o 50 % po dobu tří příspěvků. Vlkodlaci mohou reagovat už na pouhou přítomnost stříbra – reakce jsou ale různé. Může se objevit migréna, bolest zubů i prudká změna emocí. Díky své měkkosti se stříbro ale nehodí k běžnému používání, neboť předměty z něj vyrobené mohou být lehce zničeny.
Artefakty
Extrémně vzácné předměty s velkou mocí. Jsou jedinečné, ve světě se tedy nenachází více stejných kusů. Lze je získat pouze herně prostřednictvím speciálních akcí. Artefakt je odměnou za kvalitní, aktivní hru či za ukázkové chování hráče v komunitě - o udělení artefaktu rozhoduje admin. Při neaktivitě může tento předmět admin team opět sebrat. Artefakty jsou nezničitelné, nelze je tak ztupit nebo ohnout. Artefakty opravdu propůjčují neporazitelnost - mnohé předměty nesou vlastnosti srovnatelné s artefakty.
Volné předměty
Mnohé předměty může postava využívat dokonce bez toho, aby je musela mít v inventáři – při návštěvě knihovny sotva musí knihy vlastnit. Do hostince také patrně nebude nosit vlastní jídlo. Sebrat kámen, větev či snad zbraň padlého spolubojovníka je přirozené a rozhodně možné. I při založení domu je v něm okamžitě nábytek. Tyto volné předměty ale nesmějí silně zvýhodňovat postavu – nikdo patrně nenajde během boje meč zaražený v kameni, čekající na pravého panovníka.
Obchod
Právě zde může postava získat většinu svých předmětů a to za herní měnu – zlaté. Ne všechny předměty jsou vždy dostupné, je vhodné obchody pravidelně kontrolovat. Po nákupu není nutné herně zdůvodnit, kde předmět postava sebrala – pokud sama nechce. Za jakých podmínek se zakoupený předmět objevil v inventáři je tak čistě na vás – ať už se opravdu jednalo o zakoupení na trhu, šťastný nález, nebo o krádež od důvěřivého obchodníka. Zakoupené předměty lze samozřejmě prodat. Prodejní částka je však o něco nižší než ta nákupní.
Černý trh
Speciální obchod s jedinečnými předměty, které jsou herně těžko získatelné. Platidlem jsou „ptačí mince“. Tyto mince lze získat za akce pořádané podsvětím – mějte ale na paměti, že tyto akce jsou nebezpečné a mohou mít negativní vliv na vaši postavu či na svět samotný.
Doporučení
Je zbytečné šetřit si zlaté na zakoupení drahých předmětů, zatímco vaše postava chodí v hadrech. Je mnohem lepší předměty dokupovat průběžně a sílit tak postupně. Tento princip je herně mnohem uvěřitelnější, než že se z chudáka stane rytíř v zářivé zbroji s unikátní zbraní. Také nezapomínejte, že vaše postava nemá tušení, co ostatní nosí či mají při sobě. Stejně tak je nepravděpodobné, že každý zná vlastnosti všech předmětů.
Také ne všechny předměty musí mít ostří, či poskytovat ochranu. Je mnoho běžných předmětů, které mají své herní využití. Ať jsou to knihy, které nesou vědomosti, batohy, do kterých je možné dávat vybavení, či hudební nástroje, kterými lze okořenit běžnou hru. Ne všechny akce vyžadují boj. Mnohé tyto předměty podtrhují charakter – dítě může klidně používat prak a hračky, zatímco knihomol bude s sebou tahat spoustu knih a pergamenů. Pro větší uvěřitelnost hry je vhodné, aby inventář odpovídal charakteru postavy.
Přihlásit se
Odkazy
Ostatní
Spolupráce
|
|
---|---|
» Azerethia | |
» Virusxteen | |
» Irismia | |
» Atsushi Hatuge | |
» Tir | |
» Martell | |
» Morgana | |
» Ju |
|
|
---|---|
» Nettie | |
» Terry Morco | |
» T-Bolt | |
» Filius Flitwick | |
» StrangeKami | |
» Vypravěč Bunny |
|
|
---|---|
» Andromeda | |
» Koira | |
» Aila |
|
|
---|---|