Počet postav

Člověk (16)
Elf (11)
Bílý mág (8)
Rituální mág (9)
Vlkodlak (18)
Upír (14)
Temný elf (2)

online

0 online postavy


Lidé

 

Lidé
Nejrozšířenější rasa v Aerii, která tvoří většinu obyvatel v mnohých městech. Právě lidé přináší do světa pokrok. Jejich rukou vzniká většina staveb, předmětů, lektvarů. Zastávají všechny známé pozice od běžných farmářů přes alchymisty až po krále. A ačkoliv nejsou silní jako vlkodlaci, ani nevládnou magickou mocí jako mágové, díky jejich množství je nelze brát na lehkou váhu. Království lidí je totiž nejmocnějším společenstvím na Aerii.
Přednosti
Lidé se stávají jedinou rasou, která má přístup ke speciálním předmětům, jako jsou lektvary určené pouze lidem či technické předměty. Ty nesou silné výhody a s jejich pomocí se člověk může vyrovnat ostatním rasám. Jelikož se jedná o nejpočetnější rasu Aerie, mohou zastávat nejrůznější funkce či povolání. Postupem hry se může člověk dokonce změnit na rasu jinou, a to bez větších problémů: ať už mága, upíra či vlkodlaka.
Nevýhody
Člověk je znám jako nejslabší rasa. Neužívá žádné magie, nemá nadlidskou sílu či rychlost… A v porovnání s ostatními rasami se dožívá relativně krátkého věku. Je pro něj tedy velmi obtížné se vyrovnat protivníkům odlišných ras a většina jeho síly nespočívá ve vrozených schopnostech, ale ve využívání různých předmětů. Ty bohužel nejsou zdarma, a mnohé z nich jsou dokonce pouze na jedno použití.
Vzhled
Lidé vypadají… jako běžní lidé. Lidé tmavší pleti nejsou na Aerii obvyklí, a pokud se zde vyskytují, doputovali z jiných kontinentů. Ještě méně častá je mongoloidní rasa, neboť tito lidé by přišli z opravdu velké dálky. Je třeba dodat, že se společnost od lidí s výraznými odlišnostmi obvykle distancuje.
Království a politika
Panovník má v království slovo nejvyšší. Rozhoduje o veškerých významných změnách či krocích. Tyto změny a kroky navrhuje „Rada Sedmi“. Jedná se o důvěryhodné spojence krále – ať už učence, nebo šlechtice. Právě zástupci této rady komunikují s ostatními šlechtici či významnými osobnostmi království. Dbají jak na dodržování práv, tak i na funkční ekonomiku.

V království se nachází mnoho šlechtických rodů, které království slibují věrnost. Tyto rody mají často rozsáhlé majetky a zaměstnávají běžné občany. Tyto rody však nesmí mít vlastní vojenskou sílu. Mohou se ale přidat do královské armády, kde získávají rytířský titul. V případě konfliktu jsou pak nuceni bojovat za svého panovníka.

U titulů či pozic nezáleží na pohlaví. Nejvyšší funkce tak mohou zastávat ženy, stejně jako muži. Při sňatku se ponechává jméno významnějšího rodu. Pokud jsou rody stejně významné, ponechává se jméno rodu staršího.
Královský x svobodný
Jako občan království se bere každý člověk, který řádně platí daně a uznává krále coby vrchní autoritu. Lidé hlásící se ke království obchodují výhradně s královstvím samotným. Na oplátku jsou jim poskytnuty práva a ochrana jak osoby, tak majetku. Člověk v království se tak dočká spravedlnosti, pokud se děje křivda, i ochrany, pokud je jeho bezpečnost ohrožena. Lidé hlásící se ke království žijí v drtivé většině v Daerii.

Ne všichni lidé ale chtějí patřit ke království. Ať už kvůli rozdílnosti názorů, vzdálenosti, či snaze vyhnout se daním. Těmto lidem se říká „svobodní“. Navzdory svému názvu, se ale často zavazují jiným významným společenstvím – Monarchii, smečkám, skupinám mágů, či dokonce banditům. Platí také za svoji ochranu, ať už penězi, nebo surovinami. Práva jsou však většinou odlišná a mnohdy nevýhodná. Lidé, žijící mimo dosah království, ale často nemají na výběr.
Královský zákoník
Každý, kdo žije v království, musí dodržovat královský zákoník. Tato práva jsou prostá a změnit je může pouze panovník.

Zákon 1.:
Nezabiješ jiného člověka, elfa či vlkodlaka, pokud nebude jiná možnost či nebude nepřítelem krále.
Zákon 2.:
Nepokradeš od člověka jiného, elfa či vlkodlaka, pokud bude spojencem či královým poddaným.
Zákon 3.:
Budeš ctít pravidla a zvyky spojenců i občanů, dbát na jejich svobodu a zdraví.
Zákon 4.:
V pokoře budeš o králi hovořit, poslouchat jeho slov i řídit se jeho pokyny.
Zákon 5.:
Nezradíš důvěru krále, spojenců či občanů, a nevystavíš je tak nebezpečí. Nevzepřeš se koruně za vidinou zlata či moci.
Zákon 6.:
Pokud je zákon porušen tvým bližním, sousedem či cizincem, nahlaš neprodleně toto chování těm, co na pořádek dohlížet mají. Stejně tak se chovej, pokud nepřítele krále uvidíš.
Zákon 7.:
Vždy řádně daň budeš platit, a o pomoc tak budeš moci vždy žádat.
Zákon 8.:
Nebudeš podporovat odpůrce krále ani majetkem, ani slovem.
Zákon 9.:
Při zranění těch, co na pořádek dohlížet mají, jsi povinen jim pomoci, ošetřit jejich rány a pohostinnost jim nabídnout, bude-li to třeba.
Zákon 10.:
Pokud se dozvíš o věcech tajných a důležitých, vždy nahlaš tyto zprávy těm, co na pořádek dohlížet mají.
Zákon 11.:
Během času nouze jsi povinen poskytnout na žádost krále svůj majetek i svůj meč, bude-li to nutné.
Zákon 12.:
Za porušení zákonů máš právo se zpovídat a i za zločin nejhorší spravedlivě s tebou jednáno bude.
Výskyt
Lidé jsou běžní všude, krom elfské vesnice Calima. Tam bez povolení přístup nemají. Mohou se nacházet ve vesnicích, městech, karavanách, osamocených chýších… Nejsou nejrozšířenější rasou pouze na Aerii, ale na celém světě.
Historie (Pro lepší přehled je doporučeno si přečíst nejprve herní historii)
Od příchodu na Aerii lidé urazili velmi dlouhou cestu. Vzdali se původního hlavního města a přesunuli se na druhou stranu ostrova. Přežili bezpočet válek. A všechny dokázali nakonec vyhrát. Právě lidé vybudovali většinu měst v Aerii. Většinu pevností i hradů. Poctivá práce běžných lidí. Snad proto ostatní rasy brzy začaly lidskou rasu tolerovat. Vlkodlaci neznali zemědělství, proto se začali od lidí učit a kupovat od nich potraviny. A upíři? Těm brzy došlo, že lidé rádi nabídnou nějakou krev za peníz či půdu. I království po dlouhém čase začalo být kdysi nepřátelským rasám otevřenější. Z důvodu získání spojenců, ve snaze nastolit mír. Zášť a strach v mnohých občanech však zůstávají hluboko zakořeněné. A stejně tak nedůvěra. Nejsou tak neobvyklé protesty, když se království otevře jiným rasám. Tato nespokojenost už nejednou přerostla v pogrom, který musel být potlačen.
Potomstvo
Neliší se od reálných lidských dětí. Žena může mít více potomků najednou. I mágové se rodí jako lidé – magický talent se objeví až postupem let. Při křížení ras je třeba si přečíst „potomstvo“ od druhé rasy.
Délka života
V porovnání s ostatními rasami (krom vlkodlaků) žijí lidé poměrně krátce. Vzhledem k době, do které je svět Famyoku zasazen, přichází stáří kolem 60. roku života. Ve velmi zvláštních případech se lidé dožijí až 80 let. Běžně skonají ale dříve, často než dovrší 70 let. Obecná dospělost přichází v 16 letech.
Lidé a společnost
Lidé samotní jsou většinou vůči ostatním rasám nedůvěřiví. Na venkově se lidé stále děsí vlkodlaků a upírů. Vzhledem k tomu, že království je v nepřátelském vztahu vůči upírům a rituálním mágům, lidé často pronásledují i nevinné v domnění, že se jedná o nepřátelskou rasu. Na venkově často věří pověrám, a to více, než selskému rozumu. Ve městech, kde se běžně setkávají s ostatními rasami, jsou lidé důvěřivější.

Nahlížení na lidi se pro veškeré rasy různí. Někteří se rozcházejí v kultuře, jako například elfové. Jiní považují lidskou rasu jako slabou a podřadnou, určenou pro potravu či k zotročení. A jiní vnímají lidi jako sobě rovné. Nejlepší vztah s lidmi mají dozajista Bílí mágové.
Náboženství
U lidí je nejrozšířenější Quentismus. Díky velkému počtu lidí se ale najdou zástupci všech odvětví náboženství, a to včetně těch neznámých. Často dochází i k rozdílné interpretaci víry, zejména na vesnicích.
Shrnutí
Lidé jsou považováni za nejslabší rasu, mají však největší herní možnosti. Využívání speciálních předmětů, přístup do většiny herního světa, zastání jakýchkoliv rolí… Dokonce se lidé mohou postupem hry stát i jinou rasou! Veškeré jejich dovednosti jsou ryze dobrovolné, a hráči si tak mohou vybírat pouze to, co se jim hodí, bez nutnosti plnit vše. Člověk je jako rasa doporučena všem nováčkům, neboť nevyžaduje přílišnou znalost herního světa a mechanik. Také je doporučena těm, kteří si nemohou rozmyslet, za jakou rasu chtějí hrát, neboť se mohou rozmyslet postupem hry.



Přihlásit se

Ostatní


Spolupráce


Eriniamus

iHogwarts



TÝM PROJEKTU
» Azerethia
» Virusxteen
» Irismia
» Atsushi Hatuge
» Tir
» Martell
» Morgana
» Ju


PODĚKOVÁNÍ
» Nettie
» Terry Morco
» T-Bolt
» Filius Flitwick
» StrangeKami
» Vypravěč Bunny


FINANČNÍ POMOC
» Andromeda
» Koira
» Aila


V neposlední řadě patří dík i všem našem hráčům